000 02933nam a22003373 4500
001 9486
010 _a960-670-905-1
100 _a20191015d2006 m||y0grey50 0 ga
101 1 _agre
_bspa
_cita
102 _aGR
105 _aa|||||a||||yd
106 _ar
200 1 _aΜιρό
_fκείμενα Laura Papa
_gεισαγωγή Fernando Castro Florez
_gμετάφραση Δήμητρα Παπαβασιλείου
210 _aΑθήνα
_cΗ Καθημερινή
_d2006
215 _a189 σ.
_cέγχρ. εικ.
_d19 εκ.
225 1 _aΜεγάλοι ζωγράφοι
_fεπιμέλεια σειράς Ανδρέας Παππάς
_v26
225 1 _aΒιβλιοθήκη τέχνης
_fΗ Καθημερινή
312 _aΤίτλος πρωτοτύπου: Miro
320 _aΠεριέχει βιβλιογραφία
330 _aΤο όνομα του Χοάν Μιρό (1893-1983), έχει συνδεθεί συχνά με την εικόνα ενός ναΐφ ζωγράφου, ο οποίος μάλιστα έχει κατηγορηθεί ουκ ολίγες φορές για την κραυγαλέα και επιδεικτική "ευκολία" της ζωγραφικής του. Οι μικροσκοπικές μορφές που εμφανίζονται στους πίνακές του και παραπέμπουν σε "παιδικό χέρι" αντιμετωπίζονται από πολλούς σαν ένα παιχνίδι, ένα καλαμπούρι. Ωστόσο, καμιά ερμηνεία δεν είναι, ενδεχομένως, πιο επιφανειακή από αυτή, ούτε και απέχει περισσότερο από την ουσιαστική κατανόηση ενός καλλιτέχνη του δικού του διαμετρήματος.Σε ό,τι αφορά την ιστορία της μοντέρνας τέχνης, ο Μιρό αντιπροσωπεύει όντως κάτι το εξαιρετικό, καθώς δύσκολα εντάσσεται σε κάποιο συγκεκριμένο κίνημα. Πάντως, μάλλον στις τάσεις που εκφράζει ο σουρεαλισμός (ή, πιο σωστά, η υπερ-ρεαλιστική κοσμοαντίληψη) θα μπορούσαμε, πιθανότατα, να κατατάξουμε έναν καλλιτέχνη το έργο του οποίου αντιμάχεται εξ ορισμού κάθε ταξινόμηση.
600 1 _981763
_aMiró
_f(1893-1983)
_bJoan
606 _9204439
_aΖωγραφική
_yΙσπανία
606 _9223121
_aΖωγραφική, Ισπανική
606 _98288
_aΣουρεαλισμός
676 _a759.6
702 1 _4730
_9178077
_aΠαπαβασιλείου
_bΔήμητρα
801 _aGR
_bLIBR_Malevizi
_gAACR2
090 _a9486