000 | 02933nam a22003373 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 9486 | ||
010 | _a960-670-905-1 | ||
100 | _a20191015d2006 m||y0grey50 0 ga | ||
101 | 1 |
_agre _bspa _cita |
|
102 | _aGR | ||
105 | _aa|||||a||||yd | ||
106 | _ar | ||
200 | 1 |
_aΜιρό _fκείμενα Laura Papa _gεισαγωγή Fernando Castro Florez _gμετάφραση Δήμητρα Παπαβασιλείου |
|
210 |
_aΑθήνα _cΗ Καθημερινή _d2006 |
||
215 |
_a189 σ. _cέγχρ. εικ. _d19 εκ. |
||
225 | 1 |
_aΜεγάλοι ζωγράφοι _fεπιμέλεια σειράς Ανδρέας Παππάς _v26 |
|
225 | 1 |
_aΒιβλιοθήκη τέχνης _fΗ Καθημερινή |
|
312 | _aΤίτλος πρωτοτύπου: Miro | ||
320 | _aΠεριέχει βιβλιογραφία | ||
330 | _aΤο όνομα του Χοάν Μιρό (1893-1983), έχει συνδεθεί συχνά με την εικόνα ενός ναΐφ ζωγράφου, ο οποίος μάλιστα έχει κατηγορηθεί ουκ ολίγες φορές για την κραυγαλέα και επιδεικτική "ευκολία" της ζωγραφικής του. Οι μικροσκοπικές μορφές που εμφανίζονται στους πίνακές του και παραπέμπουν σε "παιδικό χέρι" αντιμετωπίζονται από πολλούς σαν ένα παιχνίδι, ένα καλαμπούρι. Ωστόσο, καμιά ερμηνεία δεν είναι, ενδεχομένως, πιο επιφανειακή από αυτή, ούτε και απέχει περισσότερο από την ουσιαστική κατανόηση ενός καλλιτέχνη του δικού του διαμετρήματος.Σε ό,τι αφορά την ιστορία της μοντέρνας τέχνης, ο Μιρό αντιπροσωπεύει όντως κάτι το εξαιρετικό, καθώς δύσκολα εντάσσεται σε κάποιο συγκεκριμένο κίνημα. Πάντως, μάλλον στις τάσεις που εκφράζει ο σουρεαλισμός (ή, πιο σωστά, η υπερ-ρεαλιστική κοσμοαντίληψη) θα μπορούσαμε, πιθανότατα, να κατατάξουμε έναν καλλιτέχνη το έργο του οποίου αντιμάχεται εξ ορισμού κάθε ταξινόμηση. | ||
600 | 1 |
_981763 _aMiró _f(1893-1983) _bJoan |
|
606 |
_9204439 _aΖωγραφική _yΙσπανία |
||
606 |
_9223121 _aΖωγραφική, Ισπανική |
||
606 |
_98288 _aΣουρεαλισμός |
||
676 | _a759.6 | ||
702 | 1 |
_4730 _9178077 _aΠαπαβασιλείου _bΔήμητρα |
|
801 |
_aGR _bLIBR_Malevizi _gAACR2 |
||
090 | _a9486 |