000 03597nam a22003613 4500
001 9477
010 _a960-670-910-8
100 _a20191014d2006 m||y0grey50 0 ga
101 1 _agre
_bspa
_cita
102 _aGR
105 _aa|||||a||||yd
106 _ar
200 1 _aΒαν Άϊκ
_fκείμενα Federica Armiraglio
_gεισαγωγή Joaquin Yarza Luances
_gμετάφραση Εύα Αδαμάκη
210 _aΑθήνα
_cΗ Καθημερινή
_d2006
215 _a189 σ.
_cέγχρ. εικ.
_d19 εκ.
225 1 _aΜεγάλοι ζωγράφοι
_fεπιμέλεια σειράς Ανδρέας Παππάς
_v32
225 1 _aΒιβλιοθήκη τέχνης
_fΗ Καθημερινή
312 _aΤίτλος πρωτοτύπου: Van Eyck
320 _aΠεριέχει βιβλιογραφία
330 _aΟ Γιάν βαν Άικ θεωρείται "μετεωρίτης" στην ιστορία της Τέχνης. Είναι δηλαδή, μια από αυτές τις σπάνιες μορφές που με την εμφάνισή τους άλλαξαν τη ροή της ιστορίας της ζωγραφικής επινοώντας έναν νέο τρόπο απεικόνισης της πραγματικότητας. Αυτές οι διαπιστώσεις είναι παρακινδυνευμένες και ενδέχεται να δημιουργήσουν σύγχυση, γιατί φυσικά, δεν νοείται καινοτομία που να μη βασίζεται στο παρελθόν, και βέβαια ελλοχεύει πάντα ο κίνδυνος να μην αποφύγουμε το ρομαντικό κλισέ ενός "τιτάνα" ο οποίος, με τη δύναμη των ιδεών του, αλλάζει τον ρου της ιστορίας. Είναι, όμως, αναμφισβήτητο ότι ορισμένα πρόσωπα, σε όλους τους τομείς της γνώσης, επιτάχυναν τόσο πολύ την εξέλιξη στο πεδίο με το οποίο ασχολήθηκαν, ώστε τελικά άλλαξαν την όψη των πραγμάτων. Στις αρχές του 15ου αιώνα, η τέχνη σε μεγάλο μέρος της Ευρώπης επηρεάστηκε από μια διαδικασία ανανέωσης εκ βαθέων· ορισμένοι ζωγράφοι, μέσω των έργων τους, έδωσαν το έναυσμα για μια νέα εποχή, ανοίγοντας διάπλατα το δρόμο για την Αναγέννηση. Ο ρόλος του Γιάν βαν Άικ είναι αντίστοιχος με εκείνον του Μαζάτσο, ζωγράφου από την Τοσκάνη. Άλλωστε, η Φλορεντία και η Φλάνδρα ήταν αυτές που έθεσαν, παράλληλα και ταυτόχρονα, τις βάσεις για την τέχνη της νέας εποχής.
600 1 _9184215
_aEyck
_f(1390-1440)
_bJan van
606 _9205098
_aΖωγραφική
_yΟλλανδία
606 _945904
_aΖωγραφική, Φλαμανδική
606 _945906
_aΖωγραφική, Ολλανδική
606 _954375
_aΖωγραφική, Αναγεννησιακή
676 _a759.9492
700 1 _4070
_aArmiraglio
_bFederica
702 1 _4730
_9255151
_aΑδαμάκη
_bΕύα
801 _aGR
_bLIBR_Malevizi
_gAACR2
090 _a9477