000 03446nam a22003613 4500
001 9474
010 _a960-7945-86-7
100 _a20191014d2006 m||y0grey50 0 ga
101 1 _agre
_bspa
_cita
102 _aGR
105 _aa|||||a||||yy
106 _ar
200 1 _aΓκόγια
_fκείμενα Rodolfo Maffeis
_gεισαγωγή Manuela B. Mena Maqques
_gμετάφραση Κωνσταντίνος Παλαιολόγος
210 _aΑθήνα
_cΗ Καθημερινή
_d2006
215 _a189 σ.
_cέγχρ. εικ.
_d19 εκ.
225 1 _aΜεγάλοι ζωγράφοι
_fεπιμέλεια σειράς Ανδρέας Παππάς
_v9
225 1 _aΒιβλιοθήκη τέχνης
_fΗ Καθημερινή
312 _aΤίτλος πρωτοτύπου: Goya
320 _aΠεριέχει βιβλιογραφία
330 _aΟ Γκόγια υπήρξε αδιαμφισβήτητη ζωγραφική ιδιοφυία σε μια εποχή ανανέωσης και καινοτομιών αυτής της δύσκολης τέχνης, την οποία ο ίδιος είχε χαρακτηρίσει "ιερή επιστήμη, που απαιτεί πολύ μελέτη ακόμα και από εκείνους που γεννήθηκαν για να την υπηρετούν" (σε αναφορά του σχετικά με τη διδασκαλία της τέχνης, που κατέθεσε στην Ακαδημία του Σαν Φερνάντο, τον Οκτώβριο του 1792). Η Ευρώπη γέννησε από τις αρχές του 18ου αιώνα μέχρι τα πρώτα χρόνια του 19ου μερικά από τα σημαντικότερα ονόματα της δυτικής ζωγραφικής: Βατώ, Σαρντέν, Χόγκαρθ, Τιέπολο, Μενγκς, Φραγκονάρ, Ρέινολντς, Νταβίντ, Μπλέικ. Όλοι αυτοί οι ζωγράφοι, αλλά και άλλοι, εισήγαγαν "καινά δαιμόνια" στη θρησκευτική, μυθολογική και αλληγορική ζωγραφική, στις πρωσοπογραφίες, στη νεκρή φύση και την τοπιογραφία, στους μικρών διαστάσεων πίνακες και τις ηθογραφίες, ενώ καθιέρωσαν και έναν καινούργιο τρόπο έκφρασης: την καρικατούρα. Ο Γκόγια, όχι μόνο υπηρέτησε όλα αυτά τα είδη και άλλα ακόμα (αν λάβει κανείς υπόψη τις εξαιρετικές οξυγραφίες του και τα λευκώματα με τα σχέδιά του), αλλά συγκαταλέγεται και στους μεγάλους "δημιουργούς εικόνων" όλων των εποχών.
600 1 _970659
_aGoya
_f(1746-1828)
_bFrancisco
606 _911445
_aΤέχνη, Ροκοκό
606 _9204439
_aΖωγραφική
_yΙσπανία
606 _9223121
_aΖωγραφική, Ισπανική
606 _950570
_aΡομαντισμός στην τέχνη
676 _a759.6
700 1 _4070
_aMaffeis
_bRodolfo
702 1 _4730
_982669
_aΠαλαιολόγος
_bΚωνσταντίνος
801 _aGR
_bLIBR_Malevizi
_gAACR2
090 _a9474