000 03588nam a22003373 4500
001 9461
010 _a960-670-911-6
100 _a20191010d2006 m||y0grey50 0 ga
101 1 _agre
_bspa
_cita
102 _aGR
105 _aa|||||a||||yy
106 _ar
200 1 _aΤέρνερ
_fκείμενα Franca Varallo
_gεισαγωγή Asuncion Domenech
_gμετάφραση Νίκος Κοκκάλας
210 _aΑθήνα
_cΗ Καθημερινή
_d2006
215 _a189 σ.
_cέγχρ. εικ.
_d19 εκ.
225 1 _aΜεγάλοι ζωγράφοι
_fεπιμέλεια σειράς Ανδρέας Παππάς
_v33
225 1 _aΒιβλιοθήκη τέχνης
_fΗ Καθημερινή
312 _aΤίτλος πρωτοτύπου: Turner
320 _aΠεριέχει βιβλιογραφία
330 _aΈτσι λοιπόν, στην καλλιτεχνική πορεία του Τέρνερ, παρουσιάζεται ένας γόνιμος δυϊσμός, ο οποίος, συνδέοντάς τον με το παρελθόν, δεν τον εμπόδισε να προετοιμάζεται για το άλμα προς τη σύγχρονη εποχή. Από τη μια, βασιζόταν πάντοτε στην άμεση παρατήρηση της φύσης, στη φιλοτέχνηση πολλών εκατοντάδων βιαστικών σχεδίων, τα οποία αργότερα θα επεξεργαζόταν στο εργαστήριό του, μορφοποιώντας τις εντυπώσεις και τα συναισθήματά του στο μουσαμά ή στο χαρτί· ακόμα, προπορεύτηκε της ζωγραφικής στο ύπαιθρο όταν, μεταξύ 1805-10, από μια βάρκα στον Τάμεση, κοντά στο Windsor, φιλοτεχνούσε ελαιογραφίες απαλλαγμένες από οποιοδήποτε στοιχείο τεχνητής σύμβασης. Από την άλλη, ποτέ δεν απαξίωσε -αντίθετα, την καλλιέργησε πειθαρχημένα- τη λόγια μελέτη μέσω των μαθημάτων της Βασιλικής Ακαδημίας, αλλά και των επισκέψεών του σε μουσεία και ιδιωτικές συλλογές. Έτσι εξηγείται, άλλωστε, η τάση του να περιλαμβάνει στους πίνακές του ιστορικά και μυθολογικά στοιχεία, που τόσο τα εκτιμούσε η "μεγάλη τέχνη" της εποχής του.Και πάντα, βέβαια, η θάλασσα. Προκλητική ή γαλήνια, φουρτουνιασμένη ή φαινομενικά ήρεμη, πανταχού παρούσα για τους Βρετανούς. Αν στο έργο του Τέρνερ υπάρχει κάποιο σταθερό γνώρισμα, αυτό είναι η έλξη για τα θαλασσινά θέματα, στοιχείο που τον συνόδευσε από την αρχή της καριέρας του.
600 1 _9180827
_aTurner
_f(1775-1851)
_bJ. M. W.
606 _9190638
_aΖωγραφική τοπίου
606 _9236469
_aΖωγραφική, Αγγλική
676 _a759.2
700 1 _4070
_aVarallo
_bFranca
702 1 _4730
_9195167
_aΚοκκάλας
_bΝίκος
801 _aGR
_bLIBR_Malevizi
_gAACR2
090 _a9461