000 04556nam a2200337 4500
001 5000
010 _a978-960-503-754-3
100 _a20180320d2016 m||y0grey50050 ga
101 1 _agre
_cger
102 _aGR
105 _aa z 000yb
106 _ar
200 1 _aΦρίντα Κάλο
_fΛίντε Ζάλμπερ
_gμετάφραση Σίσσυ Παπαδάκη
_eη ζωή μιας αδάμαστης γυναίκας
210 _aΑθήνα
_cΔημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη
_dc2016
215 _a168 σ.
_cεικ.
_d20 εκ.
225 1 _aΖωή σαν μυθιστόρημα
_fεπιμέλεια σειράς Ελένη Κεχαγιόγλου
_v3
300 _aΕιδική έκδοση για την εφημερίδα ''Το Βήμα''
312 _aΤίτλος πρωτοτύπου: Frida Kahlo / Linde Salber
330 _a"Δεν είμαι άρρωστη. Είμαι σπασμένη. Αλλά είμαι ευτυχισμένη όσο μπορώ να ζωγραφίζω" "Σαν κορδέλα τυλιγμένη γύρω από μια βόμβα". Έτσι χαρακτήρισε ο Αντρέ Μπρετόν την τέχνη της Φρίντα Κάλο. Ο χαρακτηρισμός ωστόσο θα μπορούσε να αναφέρεται στην ίδια τη ζωγράφο με τα φανταχτερά, πολύχρωμα μεξικάνικα φορέματά της πάνω από ένα σώμα σακατεμένο, γεμάτο πόνο, αλλά και άγρια λαχτάρα για τη ζωή. Άλλοι την χαρακτήρισαν "Αγία της γυναικείας τέχνης". Άλλοι γνωρίζουν κυρίως τη θυελλώδη ερωτική της ζωή, το πάθος της για τον έρωτα της ζωής της, τον Μεξικανό ζωγράφο Ντιέγο Ριβέρα, τον οποίο παντρεύτηκε δύο φορές, αλλά και τους πολλούς εραστές της, άντρες και γυναίκες, ανάμεσα στους οποίους και ο εξόριστος τότε στο Μεξικό Λέον Τρότσκι. Κυρίως όμως, η Φρίντα Κάλο είναι μια από τις σπουδαιότερες ζωγράφους του 20ού αιώνα, η πρώτη ίσως, που τόλμησε να παραβιάσει τους ανδρικούς κανόνες που όριζαν ως τότε την τέχνη και μία από τις ελάχιστες γυναίκες της εποχής της που κατάφερε να ζήσει με τόση ελευθερία και ένταση ξεπερνώντας τον πόνο και την ασθένεια και αποκαλύπτοντας απόλυτα τον εαυτό της μέσα από το έργο της. "Ούτε ο Ντεραίν, ούτε εσύ, ούτε εγώ, κανένας μας δε μπορεί να φτιάξει ένα κεφάλι όπως το φτιάχνει η Φρίντα." (Πάμπλο Πικάσο) "Η τέχνη της σίγουρα δεν είναι η τέλεια μέθοδος να ανακαλύψει κανείς τον εαυτό του και, ασχέτως εξωτερικής εμφάνισης να τον κάνει ωραιότερο. Είναι κάτι πολύ περισσότερο. Ένα πλησίασμα στον εαυτό μας, σε αυτό που μπορεί να γίνει, στο "όχι ακόμα" - τίποτα δε θεωρείται τελειωτικό, όλο κάτι προστίθεται - μια αναζήτηση της φόρμας η οποία, όταν βρεθεί, ανταποκρίνεται στην αισθητική του Γιέιτς: "όλα μεταμορφώνονται, αλλάζουν τελείως. Προκύπτει μια φρικτή ομορφιά." (Κάρλος Φουέντες, Εικονογραφημένο ημερολόγιο, 1995). (από άλλη πηγή)
606 _9202456
_aΖωγράφοι
_xΒιογραφία
606 _945952
_aΖωγράφοι
_yΙσπανία
606 _9308022
_aΖωγράφοι
_xΒιογραφία
_yΜεξικό
606 _98288
_aΣουρεαλισμός
676 _a759.6
700 1 _4070
_aSalber
_bLinde
702 1 _4730
_9272817
_aΠαπαδάκη
_bΣίσσυ
801 _aGR
_bLIBR_Malevizi
_gAACR2
090 _a5000