000 | 03008cam a2200313 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 430 | ||
010 | _a978-960-16-4432-5 | ||
090 | _a430 | ||
100 | _a20160309h20122011m||y0grey50050 ga | ||
101 | 0 | _agre | |
102 | _aGR | ||
105 | _ay###z###000yy | ||
106 | _ar | ||
200 | 1 |
_aΜιλώντας με την Αλίκη για τη φιλοσοφία και το νόημα της ζωής _fΣώτη Τριανταφύλλου |
|
210 |
_aΑθήνα _cΠατάκης _d2012, c2011 |
||
215 |
_a327 σ. _d21 εκ. |
||
225 | 1 | _aΜιλώντας για... | |
330 | _aΑποφάσισα να γράψω αυτό το βιβλίο όταν η Αλίκη, η κόρη μιας αγαπημένης μου φίλης, έγινε δεκατεσσάρων ετών. Ήθελα να συμβάλω με όποιον τρόπο μπορούσα στην ευτυχία της σ' αυτή τη Χώρα των θαυμάτων που είναι ο κόσμος. Η ιδέα πήρε συγκεκριμένο σχήμα όταν διάβασα τα σχολικά εγχειρίδια της φιλοσοφίας που διδάσκονται στη β΄ τάξη του γενικού λυκείου: μου φάνηκαν εξαιρετικά καλογραμμένα και βαθυστόχαστα, αλλά δυσνόητα για τα παιδιά. Πιστεύω ότι πρέπει να αρχίσουμε από διαφορετική αφετηρία και να ακούσουμετα ερωτήματα που θέτουν οι έφηβοι: τι είναι η φύση; τι είναι η ανθρώπινη κοινωνία, η ελευθερία, η δικαιοσύνη, η λογική. Ύστερα, να προσπαθήσουμε να απαντήσουμε τοποθετώντας τη φιλοσοφία σ' ένα πλαίσιο γενικών γνώσεων και λαμβάνοντας υπόψη την ανυπομονησία που αποτελεί γνώρισμα της εφηβικής ηλικίας. Δεν αμφιβάλλω καθόλου ότι οι σημερινοί έφηβοι είναι πολύ εξυπνότεροι και πιο πληροφορημένοι από εμάς όταν ήμασταν έφηβοι στη δεκαετία του 1970. Αυτό το βιβλίο απευθύνεται λοιπόν στους πολύ νέους και, γιατί όχι, σ' εμάς τους όχι-και-τόσο νέους που συχνά νομίζουμε ότι τα ξέρουμε όλα, ενώ δεν ξέρουμε τίποτα. | ||
606 |
_9485 _aΦιλοσοφία |
||
606 |
_9496 _aΜεταφυσική |
||
606 |
_9663 _aΑλήθεια |
||
606 |
_9833 _aΟντολογία |
||
676 | _a111.83 | ||
700 | 1 |
_4070 _aΤριανταφύλλου _bΣώτη _f(1957-) |
|
801 |
_aGR _bLIBR_Malevizi _gAACR2 |