000 03321nam a2200277 4500
001 4070
010 _a978-960-453-566-8
090 _a4070
100 _a20171201d2009 m||y0grey50050 ga
101 0 _agre
102 _aGR
105 _ay|||a|||000ay
106 _ar
200 1 _aΧορός μεταμφιεσμένων
_fΜάρω Βαμβουνάκη
210 _aΑθήνα
_cΨυχογιός
_dc2009
215 _a289 [5] σ.
_d21 εκ.
320 _aΠεριέχει βιβλιογραφία
330 _aΠριν από πολλά χρόνια, οι χοροί μεταμφιεσμένων ασκούσαν πάνω μου ποιητική γοητεία.Όταν με πήγαιναν στα bal d enfants του παγωμένου Φεβρουαρίου, όπως τα έλεγαν παλιά στα Χανιά, όταν χανόμουν σε ταινίες, μουσικές ή νουβέλες για τις παράδοξες τούτες γιορτές, κατακυριευόμουν από τη σαγήνη μιας ιλιγγιώδους δυνατότητας: η δυνατότητα να γίνεις για λίγο άλλος είναι μια ελευθερία απόλυτη! Οι χοροί μραμφιεσμένων, ρωγμή άλλου τόπου, ονειρικού , αμφίβολου όσο και πιθανού, πρόσφεραν την ευχέρεια να βιώσεις δίχως ενοχές, δίχως ντροπή ότι ψεύδεσια, εκείνο που ονειρευόσουν να είσαι.Να φορέσεις το προσωπείο που σου εξιδανικεύει το πρόσωπο.Σήμερα έχασαν την αίγλη τους κια όταν σπανίως μασκαρεύονται οι άνθρωποι, αυτό δεν έχει καθόλου από την παλιά έξαψη.Ντύνονται, μηχανικά σχεδόν, γιατί είναι έθιμο, για να διασκεδάσουν κάπως αλλιώς, γιατί το απαιτεί μια κοσμική πρόσκληση.Ο ποιητικός βυθός της μεταμφίεσης έχει στερέψει. Λέω πως τούτη η αλλαγή δεν είναι ασύνδετη από τον τρόπο που πια λειτουργούμε.Η σύγχυση ταυτότητας και η επισημοποιημένη υποκρισία των ρόλων, η μειωμένη προσωπικότητα, η απουσία κέντρου ζωής και η θεμιτή, η σχεδόν επιβεβλημένη διπλοπροσωπία για να επιβιώνεις κοινωνικά, για να αντέχεις τον εαυτό σου, έχουν κάνει τη μεταμφίεση μια καθημερινή κοπιαστική και αγχώδη ρουτίνα.Προς τι λοιπόν να ονειρεύεσαι μια πρόσκληση σε τέτοιους χορούς;
606 _91678
_aΜυθιστόρημα
606 _938163
_aΝεοελληνική πεζογραφία
_z20ός αι.
676 _a889.334
700 1 _4070
_aΒαμβουνάκη
_bΜάρω
_f(1948-)
801 _aGR
_bLIBR_Malevizi
_gAACR2