000 05936nam a2200337 4500
001 3881
010 _a960-325-011-2
_b(set)
010 _a960-325-012-0
_b(τ.1)
090 _a3881
100 _a20171115d1992 m||y0grey50050 ga
101 1 _agre
_ceng
102 _aGR
105 _ay|||z|||000ad
106 _ar
200 1 _aΑνθολογία αγγλικού αστυνομικού διηγήματος
_fεισαγωγή - επιλογή Patricia Craig
_gμετάφραση Παλμύρα Ισμυρίδου, Ανδρέας Αποστολίδης
210 _aΑθήνα
_cΆγρα
_d1992
215 _a506 [5] σ.
_d17 εκ.
225 1 _aΣειρά Αστυνομικής Λογοτεχνίας
312 _aΤίτλος πρωτοτύπου: The Oxford book of english detective stories
327 1 _aτ.1. Η αναταραχή έξω από το Καφέ Ρουαγιάλ / Clarence Rook. Ο Ασημένιος Πυρσός / Arthur Conan Doyle. Ο μυστηριώδης επισκέπτης / R. Austin Freeman. Η υπόθεση της εξαφάνισης Λέηκερ / Arthur Morrison. Ο χρησμός του σκύλου / G.K. Chesterton. Ο αυθεντικός ιπποτικός μανδύας / E.C. Bentley. Τα ξερά φύλλα / H.C. Bailey. Το μυστήριο του νυχτερινού εξπρές / Freeman Wills Crofts. Η πορφυρή γραμμή / John Rhode. Η εξιχνίαση μιας υπόθεσης κατόπιν αυτοψίας / Ronald Knox. Ο υποταγμένος στη σύζυγο δολοφόνος / Roy Vickers. Οι διακοπές του Επιθεωρητή Ουίλσον / G.D.H. Cole, M. Cole. Μάρτυρας κατηγορίας / Agatha Christie. Η εκδίκηση του τυχαίου / Anthony Berkeley. Φόνος στο Πέντεκοστ / Dorothy L. Sayers.
330 _aΗ αστυνομική ιστορία όπως τη γνωρίζουμε σήμερα, γεννήθηκε τη δεκαετία του 1890 με τις Περιπέτειες του Σέρλοκ Χολμς και από τότε εξελίσσεται διαρκώς. Η δημοτικότητα του αστυνομικού αφηγήματος έχει άρρηκτη σχέση με την πικάντικη γεύση του, τη δύναμή του να εξάπτει την περιέργεια του αναγνώστη και να απορροφά το ενδιαφέρον του, εμμένοντας στους κανόνες του είδους (όσο ελαστικοί κι αν έχουν γίνει). Κάθε εποχή έχει δημιουργήσει ένα επιμέρους είδος αστυνομικής μυθοπλασίας που αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα των ιδιαιτέρων συνηθειών και εθίμων της, από τις νηφάλιες και σοβαρές εξιστορήσεις, που άρχισαν να εμφανίζονται στα χνάρια του Σέρλοκ Χολμς, έως την ανέμελη αστυνομική έρευνα, που ευδοκίμησε στη δεκαετία του '20 και μετά. Με συγγραφείς όπως ο Anthony Berkeley, ο Freeman Wills Crofts, ο Carter Dickson, και ο Edmund Crispin, η έκθεση του μοτίβου της διελεύκανσης ενός μυστηρίου απέκτησε σε μέγιστο βαθμό επιδεξιότητα, αυθεντικότητα και ευφυία. Ένας αυξανόμενος ρεαλισμός είναι ορατός στη μεταπολεμική περίοδο, αν και δίχως να παραγνωριστεί το στοιχείο της διασκεδαστικότητας. Και καθώς πλησιάζουμε το παρόν, βλέπουμε ότι η αστυνομική ιστορία προσαρμόστηκε σταδιακά για να στεγάσει κι άλλες πλευρές της σύγχρονης ζωής, όπως τη θλίψη, τον καθημερινό έρωτα ή την αδυναμία σωφρονισμού. Αυτή η συλλογή τριάντα τριών διηγημάτων, όπως μεταφράζεται εδώ από τις εκδόσεις της Οξφόρδης, δείχνει το εύρος, τη ρώμη και τη διαρκή συναρπαστικότητα του αστυνομικού διηγήματος και υπογραμμίζει τη σημασία του ως βαρόμετρου των κοινωνικών τάσεων και των λογοτεχνικών πρακτικών. Συγκεντρώνει μια μεγάλη γκάμα διηγημάτων, και συγγραφείς που συγκαταλέγονται στην αφρόκρεμα της αγγλικής αστυνομικής λογοτεχνίας του 19ου και του 20ου αιώνα. Ο πρώτος τόμος περιέχει 15 διηγήματα των Clarence Rook, Arthur Conan Doyle, R. Austin Freeman, Arthur Morrison, G.K. Chesterton, E.C. Bentley, H.C. Bailey, Freeman Willis Crofts, John Rhode, Ronald Knox, Roy Vickers, G.D.H. Cole και M. Cole, Agatha Christie, Anthony Berkeley, Dorothy L. Sayers, και βιογραφικά και βιβλιογραφικά σημειώματα για τους συγγραφείς.
606 _91677
_aΑστυνομικές ιστορίες και ιστορίες μυστηρίου
606 _9284037
_aΑστυνομική λογοτεχνία
676 _a808.83872
702 1 _4080
_966620
_aCraig
_bPatricia
702 1 _4730
_919248
_aΙσμυρίδου
_bΠαλμύρα
_f(1958-)
702 1 _4730
_aΑποστολίδης
_bΑνδρέας
_f(1953-)
_914939
801 _aGR
_bLIBR_Malevizi
_gAACR2