000 | 05936nam a2200337 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 3881 | ||
010 |
_a960-325-011-2 _b(set) |
||
010 |
_a960-325-012-0 _b(τ.1) |
||
090 | _a3881 | ||
100 | _a20171115d1992 m||y0grey50050 ga | ||
101 | 1 |
_agre _ceng |
|
102 | _aGR | ||
105 | _ay|||z|||000ad | ||
106 | _ar | ||
200 | 1 |
_aΑνθολογία αγγλικού αστυνομικού διηγήματος _fεισαγωγή - επιλογή Patricia Craig _gμετάφραση Παλμύρα Ισμυρίδου, Ανδρέας Αποστολίδης |
|
210 |
_aΑθήνα _cΆγρα _d1992 |
||
215 |
_a506 [5] σ. _d17 εκ. |
||
225 | 1 | _aΣειρά Αστυνομικής Λογοτεχνίας | |
312 | _aΤίτλος πρωτοτύπου: The Oxford book of english detective stories | ||
327 | 1 | _aτ.1. Η αναταραχή έξω από το Καφέ Ρουαγιάλ / Clarence Rook. Ο Ασημένιος Πυρσός / Arthur Conan Doyle. Ο μυστηριώδης επισκέπτης / R. Austin Freeman. Η υπόθεση της εξαφάνισης Λέηκερ / Arthur Morrison. Ο χρησμός του σκύλου / G.K. Chesterton. Ο αυθεντικός ιπποτικός μανδύας / E.C. Bentley. Τα ξερά φύλλα / H.C. Bailey. Το μυστήριο του νυχτερινού εξπρές / Freeman Wills Crofts. Η πορφυρή γραμμή / John Rhode. Η εξιχνίαση μιας υπόθεσης κατόπιν αυτοψίας / Ronald Knox. Ο υποταγμένος στη σύζυγο δολοφόνος / Roy Vickers. Οι διακοπές του Επιθεωρητή Ουίλσον / G.D.H. Cole, M. Cole. Μάρτυρας κατηγορίας / Agatha Christie. Η εκδίκηση του τυχαίου / Anthony Berkeley. Φόνος στο Πέντεκοστ / Dorothy L. Sayers. | |
330 | _aΗ αστυνομική ιστορία όπως τη γνωρίζουμε σήμερα, γεννήθηκε τη δεκαετία του 1890 με τις Περιπέτειες του Σέρλοκ Χολμς και από τότε εξελίσσεται διαρκώς. Η δημοτικότητα του αστυνομικού αφηγήματος έχει άρρηκτη σχέση με την πικάντικη γεύση του, τη δύναμή του να εξάπτει την περιέργεια του αναγνώστη και να απορροφά το ενδιαφέρον του, εμμένοντας στους κανόνες του είδους (όσο ελαστικοί κι αν έχουν γίνει). Κάθε εποχή έχει δημιουργήσει ένα επιμέρους είδος αστυνομικής μυθοπλασίας που αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα των ιδιαιτέρων συνηθειών και εθίμων της, από τις νηφάλιες και σοβαρές εξιστορήσεις, που άρχισαν να εμφανίζονται στα χνάρια του Σέρλοκ Χολμς, έως την ανέμελη αστυνομική έρευνα, που ευδοκίμησε στη δεκαετία του '20 και μετά. Με συγγραφείς όπως ο Anthony Berkeley, ο Freeman Wills Crofts, ο Carter Dickson, και ο Edmund Crispin, η έκθεση του μοτίβου της διελεύκανσης ενός μυστηρίου απέκτησε σε μέγιστο βαθμό επιδεξιότητα, αυθεντικότητα και ευφυία. Ένας αυξανόμενος ρεαλισμός είναι ορατός στη μεταπολεμική περίοδο, αν και δίχως να παραγνωριστεί το στοιχείο της διασκεδαστικότητας. Και καθώς πλησιάζουμε το παρόν, βλέπουμε ότι η αστυνομική ιστορία προσαρμόστηκε σταδιακά για να στεγάσει κι άλλες πλευρές της σύγχρονης ζωής, όπως τη θλίψη, τον καθημερινό έρωτα ή την αδυναμία σωφρονισμού. Αυτή η συλλογή τριάντα τριών διηγημάτων, όπως μεταφράζεται εδώ από τις εκδόσεις της Οξφόρδης, δείχνει το εύρος, τη ρώμη και τη διαρκή συναρπαστικότητα του αστυνομικού διηγήματος και υπογραμμίζει τη σημασία του ως βαρόμετρου των κοινωνικών τάσεων και των λογοτεχνικών πρακτικών. Συγκεντρώνει μια μεγάλη γκάμα διηγημάτων, και συγγραφείς που συγκαταλέγονται στην αφρόκρεμα της αγγλικής αστυνομικής λογοτεχνίας του 19ου και του 20ου αιώνα. Ο πρώτος τόμος περιέχει 15 διηγήματα των Clarence Rook, Arthur Conan Doyle, R. Austin Freeman, Arthur Morrison, G.K. Chesterton, E.C. Bentley, H.C. Bailey, Freeman Willis Crofts, John Rhode, Ronald Knox, Roy Vickers, G.D.H. Cole και M. Cole, Agatha Christie, Anthony Berkeley, Dorothy L. Sayers, και βιογραφικά και βιβλιογραφικά σημειώματα για τους συγγραφείς. | ||
606 |
_91677 _aΑστυνομικές ιστορίες και ιστορίες μυστηρίου |
||
606 |
_9284037 _aΑστυνομική λογοτεχνία |
||
676 | _a808.83872 | ||
702 | 1 |
_4080 _966620 _aCraig _bPatricia |
|
702 | 1 |
_4730 _919248 _aΙσμυρίδου _bΠαλμύρα _f(1958-) |
|
702 | 1 |
_4730 _aΑποστολίδης _bΑνδρέας _f(1953-) _914939 |
|
801 |
_aGR _bLIBR_Malevizi _gAACR2 |