000 04954nam a2200325 4500
001 1753
010 _a978-960-505-023-8
100 _a20160802d2012 m||y0grey50050
101 1 _agre
_ceng
102 _aGR
105 _aa|||z|||000ad
106 _ar
200 1 _aΟ Μεγάλος Γκάτσμπυ
_fF. Scott Fitzgerald
_gεισαγωγή - μετάφραση βιογραφικό σημείωμα Άρης Μπερλής
210 _aΑθήνα
_cΆγρα
_dc2012
215 _a241 [6] σ.
_cεικ.
_d21 εκ.
312 _aΤίτλος πρωτοτύπου: The Great Gatsby
320 _aΠεριέχει βιβλιογραφία
330 _aΠρόκειται για σπουδαίο έργο, ένα από τα σημαντικότερα μυθιστορήματα του 20ού αιώνα. Η αποδοχή του από την κριτική και το αναγνωστικό κοινό είναι σχεδόν ομόφωνη. Ο Γκάτσμπυ ενσαρκώνει το Αμερικανικό Όνειρο, το ιδεώδες της προσωπικής επιτυχίας, της κοινωνικής και επαγγελματικής ανέλιξης και του πλούτου, σε συνθήκες ελευθερίας, ασχέτως καταγωγής, μόρφωσης, θρησκείας. Σε αυτό το πλαίσιο περιλαμβάνεται και η ερωτική επιτυχία. Το Αμερικανικό Όνειρο έχει ατομιστική και υλιστική βάση, μολονότι κάποιες όψεις θα μπορούσαν να θεωρηθούν ιδεαλιστικές. Ο Γκάτσμπυ εκπληρώνει το Αμερικανικό Όνειρο μέσα σε τρία μόνο χρόνια (Καλοκαίρι 1919-Καλοκαίρι 1922): γίνεται πάμπλουτος, αγοράζει μια μεγάλη έπαυλη με "γαλάζιους κήπους", έχει μπάτλερ, υπηρέτες και μια Ρολς-Ρόυς, διοργανώνει θρυλικά πάρτυ. Τα λεφτά τα έκανε ως λαθρέμπορος ποτών και έχει συναλλαγές με ανθρώπους του υποκόσμου, αλλά αυτό δεν αμαυρώνει καθόλου την υπόληψή του στα μάτια του αναγνώστη - αντιθέτως, προσθέτει στη γοητεία του. Ωστόσο, εκείνο που πάνω απ' όλα τον καθιστά μεγάλο -μυθικό- ήρωα και παραδειγματικό εραστή για κάθε εποχή είναι ο έμμονος, ανυποχώρητος, απόλυτος, κατακτητικός, ρομαντικός έρωτάς του για την Νταίζυ, ένας έρωτας που είναι αμήχανα και ιδεαλιστικά εφηβικός και, ταυτόχρονα, δυναμικά και ακράδαντα ανδρικός. Είναι αξιοσημείωτο ότι ο Γκάτσμπυ αναδεικνύεται σε ηθικά ανώτερο χαρακτήρα από την Νταίζυ που αποδεικνύεται τελικά πως δεν είναι παρά μια "όμορφη χαζούλα" με μια ψιθυριστή ναζιάρικη φωνή, μια "φωνή γεμάτη λεφτά". Ο Γκάτσμπυ δεν έχει αυταπάτες, γνωρίζει καλά ότι η Νταίζυ υπολείπεται των ονείρων του - "όχι από δικό της λάθος, αλλά εξαιτίας της κολοσσιαίας δυναμικότητας της φαντασίωσής του που υπερέβαινε και την Νταίζυ, υπερέβαινε τα πάντα. Είχε ριχτεί σε αυτήν την ψευδαίσθηση με δημιουργικό πάθος, πλουτίζοντάς τη συνεχώς, στολίζοντάς τη με κάθε λαμπερό φτερό που έβρισκε στο δρόμο του. Δεν υπάρχει φωτιά ή παγωνιά που μπορεί να αντιμετρηθεί με αυτό που φωλιάζει στην άγρια καρδιά ενός άντρα". Εισαγωγή, βιογραφικό σημείωμα: 'Αρης Μπερλής.
606 _9173953
_aΑμερικανική λογοτεχνία
_z20ός αι.
606 _9319047
_aΆνδρας και γυναίκα
_xΣχέσεις
606 _9761
_aΑμερικανικό μυθιστόρημα
606 _9319102
_aΛαθρέμποροι
_xΜυθιστόρημα
676 _a813.52
700 1 _4070
_aFitzgerald
_bF. Scott
_f(1896-1940)
_g(Francis Scott)
702 1 _4730
_4080
_924964
_aΜπερλής
_bΆρης
801 _aGR
_bLIBR_Malevizi
_gAACR2
090 _a1753