000 02989nam a22002773 4500
001 14908
010 _a978-960-503-497-9
100 _a20231013d2014 m||y0grey50 ga
101 0 _agre
102 _aGR
105 _aa||||||||||||
106 _ar
200 1 _aΤο χιούμορ στην Αρχαία Ελλάδα
_fεπιλογή κειμένων, εισαγωγή, σχόλια Ιω Σ. Τουλουμάκος
210 _aΑθήνα
_cΔημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη
_d2014
215 _a493 σ.
_d19 εκ.
300 _aΕιδική έκδοση για την εφημερίδα 'Τα Νέα'
305 _aΑθήνα: Ζήτρος, 2003
330 _a.. Στις θρησκευτικές γιορτές και στους διάφορους αγώνες, στο θέατρο και στα συμπόσια, στις συνεδρίες της εκκλησίας του δήμου και της βουλής, στα δικαστήρια και στην αγορά, όπως και σε ορισμένα καταστήματα, δηλ. κουρεία, καπηλειά (παντοπωλεία), σκιραφεία (="κυβευτήρια") οι πολίτες συζητούσαν για πρόσωπα ή πράγματα της δημόσιας αλλά και της καθημερινής ζωής· στις συναναστροφές αυτές δεν έλειπε το χιούμορ. Το χιούμορ των αρχαίων Ελλήνων καταλαβαίνει επίσης κανείς αν γνωρίζει πόσο κοντά αισθάνονταν (όπως άλλωστε και είναι) την χαρά με τη λύπη, την ευτυχία με την δυστυχία, την ζωή με τον θάνατο, (τον οποίο περίμεναν συχνά στην αρρώστια και πιο συχνά στον πόλεμο). Χωρίς να "απωθούν" (με την ψυχολογική σημασία του όρου) τον θάνατο, χαίρονταν την ζωή, δηλ. χαίρονταν και για τα μικρά πράγματα (όπως άλλωστε συνέβαινε παλαιότερα στην Ελλάδα και αλλού). Από το γεγονός ότι στην αρχαία Ελλάδα δημιουργήθηκε συγχρόνως η τραγωδία και η κωμωδία καταλαβαίνει κανείς και το χιούμορ των αρχαίων Ελλήνων· επιγραμματικά το εκφράζει το ωραίο απόφθεγμα "η τραγωδία και η κωμωδία γράφονται με τα ίδια γράμματα"
606 _910732
_aΣάτιρα, Ελληνική
676 _a887
700 1 _4072
_4080
_aΤουλουμάκος
_bΙωάννης Σ.
801 _aGR
_bLIBR_Malevizi
_gAACR2
090 _a14908