000 02642nam a2200277 4500
001 1476
010 _a978-960-8359-37-6
090 _a1476
100 _a20160719d2007 m||y0grey50050 ga
101 1 _agre
_cfre
102 _aGR
105 _ay|||z|||000ay
106 _ar
200 1 _aΝανά
_fΕμίλ Ζολά
_gμετάφραση Κυριακή Χρα
210 _aΑθήνα
_cΤεγόπουλος
_d2007
215 _a382 σ.
_d20 εκ.
330 _aΗ "Νανά" του Ζολά μοιάζει να έχει γραφτεί πάνω σε μια μόνο ιδέα: να γίνει το έργο αυτό μια μεγαλειώδης απόδειξη της παντοδυναμίας του πόθου. Ο πόθος που νιώθουν οι άντρες για την Νανά γίνεται ο κινητήριος μοχλός κοινωνικών ανακατατάξεων: οικογένειες της υψηλής κοινωνίας καταστρέφονται, ιερόδουλες του περιθωρίου κατακτούν χρήμα και δόξα. Μέσα από τις σελίδες του βιβλίου, ο συγγραφέας ανατέμνει με τον δικό του τρόπο την κοινωνία και, βέβαια, σχολιάζει την πολιτική κατάσταση της εποχής, με τον ηδονισμό και την ηθική κατάπτωση της Β΄ Αυτοκρατορίας. Συνάμα, όμως, παραλαμβάνει έναν λογοτεχνικό κοινό τόπο, την εταίρα, για να τον εξυψώσει σε αρχέτυπο, κάνοντας μια σπουδή πάνω στην "πορνεία" -πάνω σε μια ακόρεστη δηλαδή αλλά και ανόρεκτη σεξουαλικότητα. Εκτός από ένα μνημείο του ανδρικού πόθου, η "Νανά" μπορεί έτσι να διαβαστεί και ως ένα μυθιστόρημα για την ανία της ύπαρξης, με την πρωταγωνίστρια του -σαν ένα δοχείο χωρίς πάτο- να καταβροχθίζει ασύστολα τα πάντα και να μένει κενή
606 _914020
_aΓαλλικό μυθιστόρημα
606 _9187765
_aΓαλλική λογοτεχνία
_z19ος αι.
676 _a843.8
700 1 _4070
_aZola
_bÉmile
_f(1840-1902)
702 1 _4730
_9266596
_aΧρα
_bΚυριακή
801 _aGR
_bLIBR_Malevizi
_gAACR2