000 04032nam a22002773 4500
001 14551
010 _a978-960-524-546-7
100 _a20230821d2020 m||y0grey50 0 ga
101 1 _agre
_ceng
102 _aGR
106 _ar
200 1 _aΦυτώρια ευφυΐας
_eένα ταξίδι στα καλύτερα εκπαιδευτικά συστήματα του κόσμου
_fLucy Crehan
_gμετάφραση Μαρία Παπαηλιάδη
210 _aΗράκλειο
_cΠανεπιστημιακές εκδόσεις Κρήτης
_d2020
215 _a380 σ.
_d21 εκ.
225 1 _aΟ Κοινός λόγος
_fυπεύθυνοι σειράς Νίκος Κουμπιάς, Παναγιώτης Σουλτάνης
_v1
312 _aΤίτλος πρωτοτύπου: Cleverlands: the secrets behind the success of the world's education superpowers
330 _aΟι θεωρητικές αναλύσεις των ειδικών της εκπαίδευσης είναι σίγουρα πολύτιμες, όμως πολύ συχνά επικεντρώνονται σε ποσοτικά μεγέθη και γενικούς στόχους. Αφήνουν τους ανθρώπους απ' έξω. Μαθαίνεις για το «τι» ή για το «ποιος είναι πρώτος, δέκατος ή τελευταίος», αλλά όχι για το «πώς» και το «γιατί». Η βρετανίδα εκπαιδευτικός Lucy Crehan, νέα αλλά με θητεία στις σχολικές τάξεις, αναρωτήθηκε γιατί οι μαθητές από ορισμένα εκπαιδευτικά συστήματα πρωτεύουν συστηματικά στις διεθνείς εκπαιδευτικές δοκιμασίες. Αποφάσισε, λοιπόν, να κάνει μια έρευνα πεδίου: ταξίδεψε διαδοχικά στη Φινλανδία, την Ιαπωνία, τη Σαγκάη, τη Σιγκαπούρη και στον Καναδά, ώστε να κατανοήσει βαθύτερα τον τρόπο ζωής και την κουλτούρα τους, φιλοξενήθηκε σε σπίτια εκπαιδευτικών με παιδιά σχολικής ηλικίας, μελέτησε από πρώτο χέρι την εκπαιδευτική διαδικασία σε σχολεία αντιπροσωπευτικά του κάθε συστήματος και μίλησε με διευθυντές σχολείων, εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς. Καρπός τούτης της έρευνας, που συνδυάζει το βίωμα με την απαραίτητη θεωρητική τεκμηρίωση, όπου χρειάζεται, είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση «θεωρίας και πράξης» της εκπαίδευσης η οποία προσφέρει εξαιρετικά διδάγματα, χρήσιμα σε όσους θέλουν να ξέρουν πώς διαφορετικές κουλτούρες και κοινωνίες προσεγγίζουν την εκπαίδευση ώστε ν' αντλήσουν ιδέες για τις δικές τους πρακτικές. Ουσιαστικά ένας «εκπαιδευτικός γύρος του κόσμου», τα "Φυτώρια ευφυΐας" απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς, γονείς, αρμόδιους για την παιδεία, αλλά και σε κάθε πολίτη που πιστεύει πως η εκπαίδευση είναι το θεμέλιο του κοινού μας μέλλοντος.
606 _94184
_aΕκπαίδευση
_xΙστορία
676 _a370.9
700 1 _4070
_aCrehan
_bLucy
702 1 _4730
_9168409
_aΠαπαηλιάδη
_bΜαρία
801 _aGR
_bLIBR_Malevizi
_gAACR2
090 _a14551