000 | 04756nam a22003373 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 12657 | ||
010 | _a960-14-0216-0 | ||
100 | _a20211116d2000 m||y0grey50 ga | ||
101 | 0 | _agre | |
102 | _aGR | ||
106 | _ar | ||
200 | 1 |
_aΚεμαλικός εθνικισμός _fΣυμεών Α. Σολταρίδης _eΠολιτικός και ιδεολογικός προσανατολισμός των μαθητών στην Τουρκία _eΤι συμβαίνει με την ελληνική εκπαίδευση στην Κωνσταντινούπολη; |
|
210 |
_aΑθήνα _cΕκδοτικός Οργανισμός Λιβάνη _d2000 |
||
215 |
_a361 σ. _d20 εκ. |
||
225 | 1 | _aΠολιτική | |
330 | _aΕίναι αναμφισβήτητο γεγονός ότι η τουρκική κοινωνία γαλουχήθηκε με τον «Κεμαλικό Εθνικισμό», ο οποίος έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο εκπαιδευτικό σύστημα της Τουρκίας. Ο προσανατολισμός όμως αυτός σε πολλές περιπτώσεις διαστρεβλώθηκε και χρησιμοποιήθηκε από τους "κρατούντες", ανάλογα με τα πολιτικά τους πιστεύω. Έτσι παρατηρείται το φαινόμενο ο κεμαλισμός και οι κεμαλικές αρχές να διδάσκονται μέσω όλων των μαθημάτων και της διδακτέας ύλης και να γίνονται, βάσει των οδηγιών του τουρκικού Υπουργείου Παιδείας και του τουρκικού ΓΕΕΘΑ, η βάση για τη διαπαιδαγώγηση των νέων με εθνικιστικά κριτήρια. Ιδιαίτερα σήμερα που η τουρκική κοινωνία αναζητά την ταυτότητά της και διέρχεται μια ιδεολογική κρίση, η εκπαίδευση και οι παρεχόμενες γνώσεις στα σχολεία μετατράπηκαν σε ιδεολογική, πολιτική και προσανατολιστική "μηχανή". Αυτή όμως η εκπαιδευτική πολιτική, στη σύγχρονη εποχή της πολυπολιτισμικής κοινωνίας και της διαπολιτιστικής εκπαίδευσης, αποβαίνει όχι μόνο αρνητική, αλλά και επικίνδυνη, εφόσον παρέχει παρωχημένες γνώσεις που μεταφέρουν την κοινωνία σε άλλες εποχές, όπου κυριαρχούσαν οι εθνικιστικές εκρήξεις, οι πόλεμοι, οι επεκτατικές τάσεις, οι θεωρίες για «ανώτερα έθνη» και ρατσιστικές καταβολές. Το πλέον όμως επικίνδυνο αυτής της πολιτικής είναι ότι η νεολαία διαπαιδαγωγείται με την ιδέα ότι η τουρκική επικράτεια περιβάλλεται από εχθρούς και ότι ανά πάσα στιγμή οι "τουρκοποιημένες" εθνότητες, εντός και εκτός επικράτειας, θα πρέπει να είναι έτοιμες να αντιμετωπίσουν τον "εχθρό". Ένας ιδεολογικός προσανατολισμός άκαιρος και επικίνδυνος που διασαλεύει την ειρήνη στην περιοχή και επιφέρει αρνητικά αποτελέσματα στις μειονότητες και ιδιαίτερα στην ελληνική, που συνεχίζει να βρίσκεται στην Τουρκία. | ||
600 | 1 |
_975566 _aAtatürk _bKemal _f(1881-1938) |
|
606 |
_981108 _aΕκπαίδευση _yΤουρκία |
||
606 |
_9125213 _aΕκπαίδευση, Στοιχειώδης _yΤουρκία _yΚωνσταντινούπολη _xΙστορία |
||
606 |
_994904 _aΕκπαίδευση _yΤουρκία _yΚωνσταντινούπολη |
||
606 |
_938972 _aΣχολεία _yΤουρκία _yΚωνσταντινούπολη |
||
606 |
_9118820 _aΣχολεία, Ελληνικά _yΤουρκία _yΚωνσταντινούπολη |
||
606 |
_94216 _aΕκπαίδευση και κράτος |
||
676 | _a370.9561 | ||
676 | _a379.9561 | ||
700 | 1 |
_4070 _aΣολταρίδης _bΣυμεών Α. _f(1952- ) |
|
801 |
_aGR _bLIBR_Malevizi _gAACR2 |
||
090 | _a12657 |