Τέρνερ / κείμενα Franca Varallo ; εισαγωγή Asuncion Domenech ; μετάφραση Νίκος Κοκκάλας
Γλώσσα: Ελληνικά ; από ενδιάμεσο κείμενο, spa ; του πρωτότυπου έργου, ita.Χώρα: Ελλάδα.Δημοσίευση: Αθήνα : Η Καθημερινή, 2006Περιγραφή: 189 σ. : έγχρ. εικ. ; 19 εκ.ISBN: 960-670-911-6.Σειρά: Μεγάλοι ζωγράφοι / επιμέλεια σειράς Ανδρέας Παππάς, 33 • Βιβλιοθήκη τέχνης / Η ΚαθημερινήDewey: 759.2Περίληψη: Έτσι λοιπόν, στην καλλιτεχνική πορεία του Τέρνερ, παρουσιάζεται ένας γόνιμος δυϊσμός, ο οποίος, συνδέοντάς τον με το παρελθόν, δεν τον εμπόδισε να προετοιμάζεται για το άλμα προς τη σύγχρονη εποχή. Από τη μια, βασιζόταν πάντοτε στην άμεση παρατήρηση της φύσης, στη φιλοτέχνηση πολλών εκατοντάδων βιαστικών σχεδίων, τα οποία αργότερα θα επεξεργαζόταν στο εργαστήριό του, μορφοποιώντας τις εντυπώσεις και τα συναισθήματά του στο μουσαμά ή στο χαρτί· ακόμα, προπορεύτηκε της ζωγραφικής στο ύπαιθρο όταν, μεταξύ 1805-10, από μια βάρκα στον Τάμεση, κοντά στο Windsor, φιλοτεχνούσε ελαιογραφίες απαλλαγμένες από οποιοδήποτε στοιχείο τεχνητής σύμβασης. Από την άλλη, ποτέ δεν απαξίωσε -αντίθετα, την καλλιέργησε πειθαρχημένα- τη λόγια μελέτη μέσω των μαθημάτων της Βασιλικής Ακαδημίας, αλλά και των επισκέψεών του σε μουσεία και ιδιωτικές συλλογές. Έτσι εξηγείται, άλλωστε, η τάση του να περιλαμβάνει στους πίνακές του ιστορικά και μυθολογικά στοιχεία, που τόσο τα εκτιμούσε η "μεγάλη τέχνη" της εποχής του.Και πάντα, βέβαια, η θάλασσα. Προκλητική ή γαλήνια, φουρτουνιασμένη ή φαινομενικά ήρεμη, πανταχού παρούσα για τους Βρετανούς. Αν στο έργο του Τέρνερ υπάρχει κάποιο σταθερό γνώρισμα, αυτό είναι η έλξη για τα θαλασσινά θέματα, στοιχείο που τον συνόδευσε από την αρχή της καριέρας του..Βιβλιογραφία: Περιέχει βιβλιογραφία.Θέμα - Φυσικό Πρόσωπο: Turner J. M. W Θέμα - Θεματική επικεφαλίδα: Ζωγραφική τοπίου | Ζωγραφική, ΑγγλικήΤύπος τεκμηρίου | Τρέχουσα βιβλιοθήκη | Συλλογή | Ταξιθετικός αριθμός | Κατάσταση | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Δημοτική Βιβλιοθήκη Μαλεβιζίου | Τέχνη | 759.2 VarF Τερ (Περιήγηση στο ράφι(Άνοιγμα παρακάτω)) | Διαθέσιμο | 21819 |
Browsing Δημοτική Βιβλιοθήκη Μαλεβιζίου shelves, Collection: Τέχνη Κλείσιμο περιήγησης ραφιού(Απόκρυψη περιήγησης ραφιών)
759.2 DEA Κον Κονστάμπλ | 759.2 DEA Στα Σταμπς | 759.2 DEA Στα Σταμπς | 759.2 VarF Τερ Τέρνερ | 759.2 ΑΓΓ Αγγλική και βορειοαμερικάνικη τέχνη μέχρι το 1900 | 759.3 ArmF Κλι Κλιμτ | 759.3 DEA Κλι Κλιμτ |
Τίτλος πρωτοτύπου: Turner
Περιέχει βιβλιογραφία
Έτσι λοιπόν, στην καλλιτεχνική πορεία του Τέρνερ, παρουσιάζεται ένας γόνιμος δυϊσμός, ο οποίος, συνδέοντάς τον με το παρελθόν, δεν τον εμπόδισε να προετοιμάζεται για το άλμα προς τη σύγχρονη εποχή. Από τη μια, βασιζόταν πάντοτε στην άμεση παρατήρηση της φύσης, στη φιλοτέχνηση πολλών εκατοντάδων βιαστικών σχεδίων, τα οποία αργότερα θα επεξεργαζόταν στο εργαστήριό του, μορφοποιώντας τις εντυπώσεις και τα συναισθήματά του στο μουσαμά ή στο χαρτί· ακόμα, προπορεύτηκε της ζωγραφικής στο ύπαιθρο όταν, μεταξύ 1805-10, από μια βάρκα στον Τάμεση, κοντά στο Windsor, φιλοτεχνούσε ελαιογραφίες απαλλαγμένες από οποιοδήποτε στοιχείο τεχνητής σύμβασης. Από την άλλη, ποτέ δεν απαξίωσε -αντίθετα, την καλλιέργησε πειθαρχημένα- τη λόγια μελέτη μέσω των μαθημάτων της Βασιλικής Ακαδημίας, αλλά και των επισκέψεών του σε μουσεία και ιδιωτικές συλλογές. Έτσι εξηγείται, άλλωστε, η τάση του να περιλαμβάνει στους πίνακές του ιστορικά και μυθολογικά στοιχεία, που τόσο τα εκτιμούσε η "μεγάλη τέχνη" της εποχής του.Και πάντα, βέβαια, η θάλασσα. Προκλητική ή γαλήνια, φουρτουνιασμένη ή φαινομενικά ήρεμη, πανταχού παρούσα για τους Βρετανούς. Αν στο έργο του Τέρνερ υπάρχει κάποιο σταθερό γνώρισμα, αυτό είναι η έλξη για τα θαλασσινά θέματα, στοιχείο που τον συνόδευσε από την αρχή της καριέρας του.
Δεν υπάρχουν σχόλια για αυτό τον τίτλο.