OPAC ΜΑΛΕΒΙΖΙΟΥ
Τοπική εικόνα εξωφύλλου
Τοπική εικόνα εξωφύλλου
Κανονική προβολή Προβολή MARC Προβολή ISBD

Φαγιούμ / Θοδωρής Ρακόπουλος

Κύρια Υπευθυνότητα: Συγγραφέας, Ρακόπουλος, Θοδωρής, (1981-)Γλώσσα: Ελληνικά.Χώρα: Ελλάδα.Δημοσίευση: Αθήνα : Μανδραγόρας, 2010Περιγραφή: 27 σ. ; 25 εκ. ISBN: 978-960-7528-98-8.Σειρά: Σύγχρονη Ελληνική ΠοίησηDewey: 889.14Περίληψη: κομμάτια από χαρτί, με αδρά υδατογραφήματα, από 'κείνα που κρατάμε φυλακτικά στα πορτοφόλια μας. Για τούτο, στο πουγγί βαστάω τα παρελθόντα από εκτός κυκλοφορίας υλικό_ άγνωστές μου γενεαλογίες, σημασίες παλιές: αθόρυβα, όσο λουφάζουν στην ντουλάπα μου (με εσωτερική θερμοκρασία από παλιές συναλλαγές). Τα δειλινά ντύνομαι τη δουλειά μου και πηγαίνω, κουβαλώντας τα στην ίδια τσέπη: κουδουνίζουνε, ενώ ακολουθώ τον σκύλο γύρω από το φως και τα αισθάνομαι: αόριστη νυχτερινή ηχώ... (απόσπασμα από το ποίημα "νήσος Δραχμή") Ο Θοδωρής Ρακόπουλος πέτυχε από την πρώτη ποιητική του συλλογή να διαμορφώσει ένα δικό του αναγνωρίσιμο τρόπο έκφρασης (είναι ορατό εδώ το ύφος,/ ψαύσιμο σχεδόν,/ αναγνωρίσιμο' ολοδικό της.) Επιβεβαιώνει ότι και στις μέρες μας γράφεται από νέους ανθρώπους ποιοτική ποίηση ερήμην της "αγοράς του δήμου" και της αγοράς βιβλίου που θέλει την ποίηση να παραμένει αζήτητη στα αζήτητα. Ο Ρακόπουλος γράφει μια ποίηση ωριμότατη, ακριβέστατη στα εκφραστικά και σημασιολογικά της εργα-λεία/νοήματα, ποίηση αφαιρετική και ταυτόχρονα ποίηση ουσίας και οικονομίας ενός ολοζώντανου λόγου, που υπονοεί, υποκρύπτει, αλλά και αποκαλύπτει τα αισθαντικά και ταυτοχρόνως γήινα πλην απρόβλεπτα στον πλούτο της αποκρυπτογράφησής τους εργαλεία της τέχνης. Ένα μακρύ ταξίδι που δε φοβάται τις λέξεις. Τα ποιήματα του Θ.Ρ. κομμάτια από χαρτί, με αδρά/ υδατογραφήματα, από 'κεινα που κρατάμε/ φυλακτικά στα πορτοφόλια μας διακρίνονται για την πρωτοτυπία των στροφών και την ευφάνταστη διάταξη των στίχων' ερωτικά με έναν πρωτοποριακό κώδικα, διαπνέονται από μουσικότητα, επιτυχείς παρομοιώσεις, μεταφορές και, το κυριότερο, από ένα ύφος που καταφέρνει περισσότερα να υπονοήσει απ' όσα εξιστορεί: Είναι αργά ανάμεσα Τόκυο και Σαλονίκη/ έχεις γείρει στις σελίδες/ τα σφραγιστά σου μάτια..Θέμα - Θεματική επικεφαλίδα: Νεοελληνική ποίηση -- 21ος αι
Επισημειώσεις από αυτή τη βιβλιοθήκη: Δεν υπάρχουν επισημειώσεις σε αυτή τη βιβλιοθήκη για αυτό τον τίτλο. Συνδεθείτε για να προσθέσετε επισημειώσεις.
Βαθμολόγηση
    Μέσος όρος βαθμολόγησης: 0.0 (0 ψήφοι)
Αντίτυπα
Τύπος τεκμηρίου Τρέχουσα βιβλιοθήκη Συλλογή Ταξιθετικός αριθμός Κατάσταση Barcode
Βιβλία Βιβλία Δημοτική Βιβλιοθήκη Μαλεβιζίου Λογοτεχνία 889.14 ΡακΘ Φαγ (Περιήγηση στο ράφι(Άνοιγμα παρακάτω)) Διαθέσιμο 14585

κομμάτια από χαρτί, με αδρά υδατογραφήματα, από 'κείνα που κρατάμε φυλακτικά στα πορτοφόλια μας. Για τούτο, στο πουγγί βαστάω τα παρελθόντα από εκτός κυκλοφορίας υλικό_ άγνωστές μου γενεαλογίες, σημασίες παλιές: αθόρυβα, όσο λουφάζουν στην ντουλάπα μου (με εσωτερική θερμοκρασία από παλιές συναλλαγές). Τα δειλινά ντύνομαι τη δουλειά μου και πηγαίνω, κουβαλώντας τα στην ίδια τσέπη: κουδουνίζουνε, ενώ ακολουθώ τον σκύλο γύρω από το φως και τα αισθάνομαι: αόριστη νυχτερινή ηχώ... (απόσπασμα από το ποίημα "νήσος Δραχμή") Ο Θοδωρής Ρακόπουλος πέτυχε από την πρώτη ποιητική του συλλογή να διαμορφώσει ένα δικό του αναγνωρίσιμο τρόπο έκφρασης (είναι ορατό εδώ το ύφος,/ ψαύσιμο σχεδόν,/ αναγνωρίσιμο' ολοδικό της.) Επιβεβαιώνει ότι και στις μέρες μας γράφεται από νέους ανθρώπους ποιοτική ποίηση ερήμην της "αγοράς του δήμου" και της αγοράς βιβλίου που θέλει την ποίηση να παραμένει αζήτητη στα αζήτητα. Ο Ρακόπουλος γράφει μια ποίηση ωριμότατη, ακριβέστατη στα εκφραστικά και σημασιολογικά της εργα-λεία/νοήματα, ποίηση αφαιρετική και ταυτόχρονα ποίηση ουσίας και οικονομίας ενός ολοζώντανου λόγου, που υπονοεί, υποκρύπτει, αλλά και αποκαλύπτει τα αισθαντικά και ταυτοχρόνως γήινα πλην απρόβλεπτα στον πλούτο της αποκρυπτογράφησής τους εργαλεία της τέχνης. Ένα μακρύ ταξίδι που δε φοβάται τις λέξεις. Τα ποιήματα του Θ.Ρ. κομμάτια από χαρτί, με αδρά/ υδατογραφήματα, από 'κεινα που κρατάμε/ φυλακτικά στα πορτοφόλια μας διακρίνονται για την πρωτοτυπία των στροφών και την ευφάνταστη διάταξη των στίχων' ερωτικά με έναν πρωτοποριακό κώδικα, διαπνέονται από μουσικότητα, επιτυχείς παρομοιώσεις, μεταφορές και, το κυριότερο, από ένα ύφος που καταφέρνει περισσότερα να υπονοήσει απ' όσα εξιστορεί: Είναι αργά ανάμεσα Τόκυο και Σαλονίκη/ έχεις γείρει στις σελίδες/ τα σφραγιστά σου μάτια.

Δεν υπάρχουν σχόλια για αυτό τον τίτλο.

για να αναρτήσετε ένα σχόλιο.

Κάντε κλικ σε μία εικόνα για να τη δείτε στον προβολέα εικόνων

Τοπική εικόνα εξωφύλλου