Στοιχεία MARC
000 -Leader |
fixed length control field |
08227nam a2200325 4500 |
010 ## - International Standard Book Number (ISBN) |
Number (ISBN) |
978-960-503-471-9 |
100 ## - General Processing Data |
General Processing Data |
20181113d2014 m||y0grey50050 ga |
101 0# - Language of the Resource |
Language of Text, Soundtrack etc. |
Ελληνικά |
102 ## - Country of Publication or Production |
Country of Publication |
Ελλάδα |
105 ## - Coded Data Field: Textual Material, Monographic |
Monograph Coded Data |
|||||||||||gy |
106 ## - Coded Data Field: Textual Material - Physical Attributes |
Textual Material Coded Data Physical Medium Designator |
r |
200 1# - Title and Statement of Responsibility |
Title Proper |
Ατθίδες αύραι |
First Statement of Responsibility |
Γεώργιος Βιζυηνός |
210 ## - Publication, Distribution, etc. |
Place of Publication, Distribution, etc. |
Αθήνα |
Name of Publisher, Distributor, etc. |
Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη |
Date of Publication, Distribution, etc. |
c2014 |
215 ## - Physical Description |
Specific Material Designation and Extent of Item |
330 σ. |
Dimensions |
21 εκ. |
225 1# - Series |
Series Title |
Οι Ποιητές της Ρωμιοσύνης |
300 ## - General Notes |
Text of Note |
Ειδική έκδοση για την εφημερίδα ''Το Βήμα'' |
330 ## - Summary or Abstract |
Text of Note |
Οι "Ατθίδες αύραι" αν και δεν είναι, από την τόσο προσφιλή στην κριτική μας τυπική, ληξιαρχική άποψη, η πρώτη εκδήλωση του ποιητικού κλίματος που σήμερα αναγνωρίζουμε στην γενιά του 1880, πρόκειται για ένα βιβλίο που περιλαμβάνει σχεδόν το σύνολο των εξελίξεων στην ελληνική ποίηση. Στον κορμό τους, οι "Ατθίδες αύραι" έχουν χαραγμένα όλα τα στοιχεία της ποιητικής ανανέωσης: γλώσσα δημοτική καθαρή και ξάστερη στα περισσότερα ποιήματα, λόγος απλός, καθημερινός και σταράτος, εικόνες διαυγείς και καθημερινές, συναισθήματα ρεαλιστικά και ανθρώπινα, θέματα σύγχρονα, στιχουργία ζωντανή, χωρίς περιττά στολίδια, και πάνω απ' όλα βάθος, αγωνία υπαρξιακή. Αλλά στις "Ατθίδες αύραις" υπήρχαν πολλά περισσότερα απ' όσα μπορούσε ν' αντέξει η γενιά του 1880. Ανάμεσα σ' αυτά και η ιδιόμορφη χρήση της καθαρεύουσας και της ομοιοκαταληξίας, που θα επιδρούσαν ευεργετικά στους ποιητές του Μεσοπολέμου. Ο νευρικός τρόπος με τον οποίον κινείται ο Βιζυηνός στο εσωτερικό του στίχου, ξεσπάζοντας σε αναφωνήσεις, αποστροφές, κραυγές, παρενθέσεις και υπονοούμενα, βρίσκεται πολύ πιο κοντά στην αποδιάρθρωση της παραδοσιακής μετρικής και εικονοποιίας που επιχείρησαν οι ποιητές του Μεσοπολέμου, παρά στο νέο ποιητικό δόγμα πού έπλασαν οι ποιητές του 1880. Εξάλλου, το ποίημα του Βιζυηνού λειτουργεί σαν άμεσος λόγος, απαλλαγμένος από την σύμβαση του πλασματικού αφηγητή και, από επικοινωνιακή άποψη, δίνει περισσότερη προσοχή στο φατικό στοιχείο, παρά στο ποιητικό καθ' εαυτό. Οι "Ατθίδες αύραι" στάθηκαν ανεξάντλητη πηγή ποιητικής επινοητικότητας και στοχασμού, από κοινού με τα "Ευρισκόμενα" του Σολωμού, παρά την συστηματική αποσιώπηση της δυναμικής τους. |
330 ## - Summary or Abstract |
Text of Note |
[...] Στις Ατθίδες η ποίηση του Βιζυηνού φθάνει στην κορύφωσή της, τα βασικά της χαρακτηριστικά που μοιάζουν ίσως αντιφατικά, η ελεγεία, η παιδική άδολη ματιά, η παιγνιώδης και ενίοτε σατυρική διάθεση. η πρόσμιξη λόγιων λέξεων και εκφράσεων σε μια γλώσσα καθημερινή και απλούστατη, η αφηγηματική της ανάπυξη που εξυπηρετείται εύλογα από το είδος της μπαλάντας, δεν είναι μάλλον καθόλου άσχετα, αν τα δούμε ως σύνθεση με το ρεύμα του παρνασισμού που επικρατούσε τότε και που αποθέωνε, με την διονυσιακή ηθική του τον φυσικό κόσμο, τα πάθη της ζωής, τους λαϊκούς μύθους και την αναζήτηση της καθαρότητας και της γνησιότητας [...] |
330 ## - Summary or Abstract |
Text of Note |
Οι "Ατθίδες αύραι" αν και δεν είναι, από την τόσο προσφιλή στην κριτική μας τυπική, ληξιαρχική άποψη, η πρώτη εκδήλωση του ποιητικού κλίματος που σήμερα αναγνωρίζουμε στην γενιά του 1880, πρόκειται για ένα βιβλίο που περιλαμβάνει σχεδόν το σύνολο των εξελίξεων στην ελληνική ποίηση. Στον κορμό τους, οι "Ατθίδες αύραι" έχουν χαραγμένα όλα τα στοιχεία της ποιητικής ανανέωσης: γλώσσα δημοτική καθαρή και ξάστερη στα περισσότερα ποιήματα, λόγος απλός, καθημερινός και σταράτος, εικόνες διαυγείς και καθημερινές, συναισθήματα ρεαλιστικά και ανθρώπινα, θέματα σύγχρονα, στιχουργία ζωντανή, χωρίς περιττά στολίδια, και πάνω απ' όλα βάθος, αγωνία υπαρξιακή. Αλλά στις "Ατθίδες αύραις" υπήρχαν πολλά περισσότερα απ' όσα μπορούσε ν' αντέξει η γενιά του 1880. Ανάμεσα σ' αυτά και η ιδιόμορφη χρήση της καθαρεύουσας και της ομοιοκαταληξίας, που θα επιδρούσαν ευεργετικά στους ποιητές του Μεσοπολέμου. Ο νευρικός τρόπος με τον οποίον κινείται ο Βιζυηνός στο εσωτερικό του στίχου, ξεσπάζοντας σε αναφωνήσεις, αποστροφές, κραυγές, παρενθέσεις και υπονοούμενα, βρίσκεται πολύ πιο κοντά στην αποδιάρθρωση της παραδοσιακής μετρικής και εικονοποιίας που επιχείρησαν οι ποιητές του Μεσοπολέμου, παρά στο νέο ποιητικό δόγμα πού έπλασαν οι ποιητές του 1880. Εξάλλου, το ποίημα του Βιζυηνού λειτουργεί σαν άμεσος λόγος, απαλλαγμένος από την σύμβαση του πλασματικού αφηγητή και, από επικοινωνιακή άποψη, δίνει περισσότερη προσοχή στο φατικό στοιχείο, παρά στο ποιητικό καθ' εαυτό. Οι "Ατθίδες αύραι" στάθηκαν ανεξάντλητη πηγή ποιητικής επινοητικότητας και στοχασμού, από κοινού με τα "Ευρισκόμενα" του Σολωμού, παρά την συστηματική αποσιώπηση της δυναμικής τους. |
606 ## - Topical Name Used as Subject |
Koha Internal code |
99604 |
Entry Element |
Νεοελληνική ποίηση |
Chronological Subdivision |
19ος αι. |
606 ## - Topical Name Used as Subject |
Koha Internal code |
11155 |
Entry Element |
Συμβολισμός στη λογοτεχνία |
606 ## - Topical Name Used as Subject |
Entry Element |
Νέα Αθηναϊκή Σχολή |
Koha Internal code |
319208 |
676 ## - Dewey Decimal Classification |
Number |
889.12 |
700 #1 - Personal Name - Primary Responsibility |
Relator Code |
Συγγραφέας |
Entry Element |
Βιζυηνός |
Part of Name Other than Entry Element |
Γεώργιος Μ. |
Dates |
(1849-1896) |
801 ## - Originating Source |
Country |
GR |
Agency |
LIBR_Malevizi |
Cataloguing Rules (Descriptive Conventions) |
AACR2 |
090 ## - System Control Numbers (Koha) |
Koha biblioitem number (autogenerated) |
6713 |