OPAC ΜΑΛΕΒΙΖΙΟΥ

Οδοιπορικό (Αριθ. εγγραφής 10068)

Στοιχεία MARC
000 -Leader
fixed length control field 04101nam a2200265 4500
010 ## - International Standard Book Number (ISBN)
Number (ISBN) 960-03-2685-1
100 ## - General Processing Data
General Processing Data 20191205d2000 m||y0grey50 0 ga
101 0# - Language of the Resource
Language of Text, Soundtrack etc. Ελληνικά
102 ## - Country of Publication or Production
Country of Publication Ελλάδα
105 ## - Coded Data Field: Textual Material, Monographic
Monograph Coded Data y||||||||||gy
106 ## - Coded Data Field: Textual Material - Physical Attributes
Textual Material Coded Data Physical Medium Designator r
200 1# - Title and Statement of Responsibility
Title Proper Οδοιπορικό
Other Title Information Ποιήματα 1930-1984
First Statement of Responsibility Μελισσάνθη
205 ## - Edition Statement
Edition Statement 2η έκδ.
210 ## - Publication, Distribution, etc.
Place of Publication, Distribution, etc. Αθήνα
Name of Publisher, Distributor, etc. Καστανιώτης
Date of Publication, Distribution, etc. 2000
215 ## - Physical Description
Specific Material Designation and Extent of Item 363 σ.
Dimensions 24 εκ.
330 ## - Summary or Abstract
Text of Note Ποίηση είναι μια λέξη συνώνυμη με τη Δημιουργία. Aλλά, γιατί απ' όλες τις τέχνες και τις επιστήμες του ανθρώπου, ο έντεχνος λόγος έχει το προνόμιο να λέγεται Ποίηση και ο λειτουργός της, Ποιητής; Nομίζω, πρόκειται για έναν θεμελιώδη διαχωρισμό, ανάμεσα στην ιδιότητα του ποιητή και σ' όλες τις άλλες ανθρώπινες ιδιότητες. Έναν διαχωρισμό που ανταποκρίνεται στον διπλό τρόπο που έχουμε τη δυνατότητα να βλέπουμε το αντικείμενο: Tον ανιδιοτελή και τον χρησιμοθηρικό. Γι' αυτό κι ο παραπάνω διαχωρισμός θα πρέπει να έχει την αρχή του από πολύ παλιά. Ίσως, από τότε που ο άνθρωπος πρωτοκοίταξε τον κόσμο, που συνειδητοποίησε την καταστροφική του δύναμη πάνω στα πράγματα και τους άλλους και φοβήθηκε. Περιέβαλε, τότε, τον Ποιητή και το λειτούργημά του με ιερότητα, σαν δύναμη αντισταθμιστική. Kαι πραγματικά, όσο απομακρυνόμαστε απ' τις αρχαϊκές κοινωνίες προς τους νεώτερους χρόνους, τόσο βλέπουμε τον Kόσμο -κατά το βαθμό που ο ρόλος του ποιητή περιορίζεται σε σημασία- ν' αρχίζει να κυριαρχείται από το κερδοσκοπικό πνεύμα και να οδηγείται βαθμιαία στη χρεωκοπία. Tο τερατώδες της εποχής μας είναι γέννημα της χρησιμοθηρικής μας αντίληψης του κόσμου, ταυτόσημης με το πνεύμα της εκμετάλλευσης. Kαι, να, λοιπόν, που σε μιαν εποχή πέρα για πέρα χρησιμοθηρική, ψυχρά ωφελιμιστική κι απάνθρωπη, οι νέοι άνθρωποι στον τόπο μας, αρχίζουν ν' αποζητούν αυτό που φαίνεται το λιγότερο χρήσιμο: Tην Ποίηση και τον Ποιητή. Mέσα σ' έναν κόσμο οικοδομημένον πάνω στην υλική δύναμη, ο ποιητής σήμερα, μαθαίνει ξαφνικά, ότι τον χρειάζονται. Που σημαίνει ότι ο νέος άνθρωπος θέλει να ξαναδεί τον Kόσμο από την αρχή με το καθαρό του βλέμμα, δηλαδή το βλέμμα του Ποιητή. Ξαναμαθαίνοντας οι άνθρωποι να κοιτάζουν τα πράγματα και αλλήλους με τα μάτια του Ποιητή, ίσως τότε, μπορέσουν ν' αποκαταστήσουν τον Kόσμο την πρωταρχική του ομορφιά και ιερότητα. MEΛIΣΣANΘH.
606 ## - Topical Name Used as Subject
Koha Internal code 47964
Entry Element Νεοελληνική ποίηση
Chronological Subdivision 20ός αι.
676 ## - Dewey Decimal Classification
Number 889.132
700 #0 - Personal Name - Primary Responsibility
Relator Code Συγγραφέας
Entry Element Μελισσάνθη
Dates (1907-1990)
801 ## - Originating Source
Country GR
Agency LIBR_Malevizi
Cataloguing Rules (Descriptive Conventions) AACR2
090 ## - System Control Numbers (Koha)
Koha biblioitem number (autogenerated) 10068
Αντίτυπα
Αποσυρμένο Απολεσθέν Φθαρμένο Origin of item (home branch (coded) Lending or holding organisation (holding branch) code Barcode Δωρεά / Προέλευση Koha collection Δανεισμοί Call number (full call number) Type of item and material
      Δημοτική Βιβλιοθήκη Μαλεβιζίου Δημοτική Βιβλιοθήκη Μαλεβιζίου 22378 Ζεβελάκη Σπ. Βασιλείου Λογοτεχνία   889.132 ΜΕΛ Οδο Βιβλία